Genieten op Malta!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Genieten op Malta!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Genieten op Malta!!

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

02 Mei 2012 | Malta, Sliema

Hola Amigos's
Weer even totaal iets anders na onze ultieme reis door Zuid Amerika. Nu Daisy thuisgelaten en gevlogen rechtreeks naar Malta. vertrokken in de regen; hier is het steeds stralend weer. Dat hadden we even nodig. We zitten in een prachtig appartement met groot balkon aan de baai van Sliema. We kunnen de hoofdstad Valetta zien liggen. Daar is nu elke avond spetterend vuurwerk te zien! Toch zijn we als vanouds razend actief en trekken er constant op uit. zaterdag aangekomen; drankjes op boulevard kosten bijna niets!! zondag bootje naart Valetta; veel geslenterd, archeologisch museum en gardens. Wel veel dicht helaas. Maandag met de bus naar Qawra in het Noorden. prachtige collectie classic cars gezien; super engels. bloedheet dus met de bus naar het strand; ouderwets verbrand. Op dinsdag kregen we onze huur auto; splinternieuwe Peugeot 107, rechtsgestuurd. MarsaXlokk blijkt heel pittoresk haventje. Verse vis als lunch.toen wandelen langs de kust. Door naar klassieke tempels; ook erg mooi. weer lange wandeling. 's-avonds chique uit eten in Barracuda aan zee.
Maar goed nu iets specifieker: Malta is een klein eiland; er wonen heel erg veel mensen, dus overal zie je huizen.(geen ongerepte natuur dus) Die huizen zijn allemaal rechthoekig en gemaakt van kalksteen. Alles is dus geel. In de stadjes erg veel balkonnetjes en uitbouwtjes; erg mooi. Malta is overheerst door vele volkeren. Het meest merkbaar was de invloed van de engelsen. Je ziet overal nog rode telefooncellen en brievenbussen. Helaas zijn de klassieke autobussen vorig jaar allemaal van de weg gehaald.
De mensen zijn erg vriendelijk en spreken een onverstaanbare taal. gelukkig spreekt iedereen engels. Kortom heel relaxed om hier te zijn. Wel moeten we veel terugdenken aan Zuid Amerika; er zijn veel parallellen.
Maar niet geschikt voor volgende Volvo-reis. Kijken jullie wel vrijdagavond naar Veronica? 22.30h. Panamericana road trip. andere invalshoek maar erg leuk.
Nou mensen dit was het voor de eerste helft van de week. jullie ook genieten maar!!!
liefs groeten Magda en Jaap

• 02 Mei 2012 - 17:26

Eva:

Ha Wereldreizigers! Nu weer een leuk bericht vanuit Malta van jullie! Ook niet te stoppen he?!
    Heel veel plezier en mooie momenten gewenst in Malta! Liefs Marthijn, Eva en Julius

• 02 Mei 2012 - 19:14

Lieset En Fred:

Hallo luitjes,

ziet er goed, uit echt genieten.
    Misschien toch wel wat voor de Volvo, rijden we niet zoveel op een dag!
    Wens jullie nog heerlijke dagen daar.

• 03 Mei 2012 - 07:24

Hans:

Hallo Jaap en Magda,
    Ziet er heel leuk uit, geniet er van!

• 03 Mei 2012 - 14:54

Majohrie:

"Waar zijn we nu?" op Malta!
    Dit roept leuke herinneringen aan Zuid-Amerika op!
    Ik wens jullie een heerlijke tijd en bedankt voor het berichtje.
    Majohrie