Een totaal andere vakentie: Denemarken - Reisverslag uit Hjørring, Denemarken van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Een totaal andere vakentie: Denemarken - Reisverslag uit Hjørring, Denemarken van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Een totaal andere vakentie: Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

08 Augustus 2012 | Denemarken, Hjørring

Hi thør,
Hier een reisverslag van een weer totaal andere vakantie waar Magda en Jaap nu van genieten. Het tegengestelde van de laatste grote reis naar Zuid Amerika, 17.000km in 28 rijdagen. Nu rust en kalmte is het devies.
Toen de vakantie (van Jaap) begon moest er hard gewerkt worden. De trouwe camper, onze Kwibus, had bijna drie jaar stilgestaan. Dus er moest het een en ander gerepareerd worden. Normaal een fluitje van een cent, maar nu opeens het probleem dat voor deze ‘jonge’ auto geen onderdelen meer te krijgen zijn. Dus alles via Internet in Duitsland besteld en dat ging zeer goed. Nieuwe uitlaat; nieuwe remklauw en diverse pakkingen. Toen naar de APK en nog twee nieuwe voorbanden en toen was alles in orde. Nog even een week de kindercamping gehad, net met dat mooie weer, en dat was ook weer erg leuk. Zondag 29 juli vertrokken naar Denemarken. Net over de grens kleine camping. Toen door via Tønder naar het eiland Rømo. Hier drie nachten gestaan en prachtige wandelingen gemaakt. Daarna dagje historisch Ribe en vervolgens Esbjerg. In beide mooie kunstmusea gezien. Gezellige plaatsjes. Toen getracht op het strand te komen maar overnacht op een parkeerplaats vlak bij het strand. Mooie zonsondergang met wilde wolkenluchten. Door naar Ringkøbing, ook even bekeken. Mar nu waren we toe aan rust, dus rustige camping en anderhalve dag helemaal niets: boeken lezen Jawel. Magda leende 19 boeken van Marieke en is al over de helft. Jaap las over Newton en dr. Kolff. De volgende dag langs de kust naar Thybøren, haven bekeken en toen de pont wel erg lang ging duren Oostom helemaal om twee grote meren gereden, tot op het eiland Mors. Nog even Nykøbing aangedaan en toen na lang zwerven mooie plek gevonden op een klein strandje op de zuidelijkste punt van Mors. ‘s-nachts heel veel storm en regen. Het klaarde weer op en na lunch in Thisted doorgestoven naar Løkken. Daar lukte direct wat we voor ogen hadden. Wild kamperen zomaar op het strand. En dat hebben we gedaan ook. Een geweldige ervaring met keiharde wind; opkomend water; prachtige zonsondergang nu zonder een enkele wolk. De zon zakte werkelijk in zee. Helaas geen ‘groene flits’ . De hele nacht liggen schudden, maar het bleef een unieke ervaring. Woensdag 8 augustus verder door naar Lønstrum, maar daarover volgende keer meer. Helaas gaat de communicatie hier erg moeizaam. Slechte af en toe Wifi en ook last van haperingen in netwerken.
Maar we genieten enorm; een fantastisch land om zo te ervaren. Wij gaan nog even door: groetjes Magda en Jaap

• 09 Augustus 2012 - 01:10

Hans:

Hallo Magda en Jaap, vauit Polen een reactie. Grappig om te zien dat jullie een heel andere kant op gaan dan Zuid Amerika. Wij gaan binnenkort naar Schotland en Ierland, dus iets vergelijkbaars, echter met de Jaguar en dus hotels. Veel plezier en rust lekker uit.
    Groeten,
    Hans

• 09 Augustus 2012 - 10:38

Erik:

In mijn bovenstaande aanhef bedoel ik natuurlijk Magda en Jaap. Ik ken ook een Jaap en Linda, van daar de persoonsverwisseling, excuus.

Erik