deel twee vakantie Denemarken - Reisverslag uit Faaborg, Denemarken van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu deel twee vakantie Denemarken - Reisverslag uit Faaborg, Denemarken van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

deel twee vakantie Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

16 Augustus 2012 | Denemarken, Faaborg

Tweede deel reisverslag Magda en Jaap vakantie Denemarken 2012

Høla thør. We pakken de draad weer op bij hen Noorden van Jutland; Denemarken. Na een geweldig spannende nacht op het strand van Løkken werden we wakker in de zon; zaten onder het zoute zand en maakten weer een strandwandeling. Door naar Lønstrup. Hier rukt het zand uit zee op. De vuurtoren is al bijna verzwolgen. Daar gingen we heen. Heel imponerend. Leuk stadje met erg veel galeries. Veel glasblazers. De volgende dag mooie strandwandeling. Erg veel grote hopen grijze modder kwam omlaag zetten. Paragliders. Avonds chique uit eten; het was heerlijk! Door naar Skagen; het noordelijkste puntje van Denemarken. Lekker vis eten aan de haven. Daarna modern kunstmuseum in de duinen, We vonden weer een schitterend plekje zo bij het Noorder strand. Prachtige zonsondergang zonder wolken. De volgende ochtend vroeg enorme strandwandeling naar het uiterste puntje. Hier ontmoeten Noordzee en Oostzee elkaar; erg mooi! Daarna Skagen in; we bezochten de huizen van bekende schilders destijds. Die schilderden daar 100 jaar geleden in verband met de mooie luchten. Toen door naar het zuiden en stonden weer prachtig vrij bij het strand van Jerup. In kleine onderkomen met grasdak sliepen sportieve fietsers. Midden in de nacht nog een auto naast ons. De volgende morgen strand op en daar stond een Duett die daar overnacht had. Die dag verder Aalborg bekijken. Op zondag toch veel dicht. Nog even langs de haven en daar bekeek Jaap schitterend maritiem museum. Grote onderzeeër uit de Dolphin klasse stond daar zomaar. Door naar camping Ulbjerg. De volgende ochtend naar de kalkgroeven van Møsted vlakbij Viborg. Daar werd aan kalkwinning gedaan en was veel te zien. Boven en onder de grond. Daarna even tempo en nar eiland Fyn (Funen) en op de camping in Middelfart; midden tussen de Hollanders. Dus de volgende ochtend direct weer verder. Naar het keramiekmuseum en dat was geweldig. Zeer uitgebreid; veel verschillende technieken. Magda zoog alles in zich op……zij heeft er veel ideeën opgedaan.
We vonden weer fantastische overnachting; vrij aan de zee. Eerst even zwemmen en toen verdween iedereen. Heel vroeg opgestaan en het was daar echt prachtig. Door naar Odense; grote plaats met erg veel bloemen. Druk lekkere lunch; toch niet echt geweldig. Door naar Egeskov; gewoon overnacht p de parkeerplek,
Donderdag 16 aug. Het fraaie park Egeskov bezocht. Mooi kasteel; kompleet ingericht. Veel trofeeën aan de muur. Enorm poppenhuis waar 15 jaar aan gewerkt was, fraaie tuinen en wat het mooiste was: een enorme collectie klassieke auto’s. Ook werktuigen, koetsen, motorfietsen en brandweer spul. Zeer uitgebreid en mooi opgesteld. Op stoffige zolder stonden nog 60 klassiekers uit de jaren 60 niet gerestaureerd. We liepen en boomtoppad en Magda vindt dat steeds leuker worden. Helaas begon het wat te regenen; we kochten 2 poncho’s en bekeken alles. Daarna voldaan naar camping vlakbij Faaborg.
Het einde van een heel mooie vakantie.
Goed uitgerust; veel gelezen; gewandeld en lekker gegeten. Mooi land leren kennen en we gaan zeker terug. Magda en Jaap

• 17 Augustus 2012 - 14:41

Danielle Klanderman:

Klinkt erg mooi! Denemarken blijkt een prachtig vakantieland, hoor ik van meer mensen. Zijn jullie allebei nog een weekje vrij van verplichtingen voordat de dagelijkse routine weer start?
    Hier begint het schoolse leven maandag weer voor ons allemaal. We hebben zes heerlijk relaxte weken rondom huis achter de rug.
    Groetjes!

• 20 Augustus 2012 - 09:37

Marcel En Carla:

Hoi Magda en Jaap,

Het is zeker een prachtig land, vooral zoals jullie dat beleefd hebben. Wij zijn ook ooit in kasteel Egeskov geweest en hebben de boomtoppen gedaan (met bibberende kniëen het vaak de ogen dicht).

Dit jaar Frankrijk én niet trekken was voor ons ook heel bijzonder.

Tot gauw!