Afzien in de Gobi en dan China in - Reisverslag uit Peking, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Afzien in de Gobi en dan China in - Reisverslag uit Peking, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Afzien in de Gobi en dan China in

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

29 Juli 2008 | China, Peking

Ha lieve kinderen, vriendenen collega's,
We hebben weer erg veel meegemaakt, extreme verschillen. Nu in superdeluxe hotel in moderne chinese stad. Daarvoor een monstertocht door de Gobiwoestijn. Dat was een ware beproeving. 450 km op onverharde zeer slechte wegen. geen wegaanduidingen, geen kaart; slechts gevoel voor de goede richting was ons baken. De eerste 220 km gingen nog wel, toen echt hele slechte weg met veel stenen en diepe kuilen en ribbels. doorgereden tot het donker werd, steeds met plukjes andere Volvo's. Het werd al snel donker en toen moesten we nog 125 km. Gelukkig was een vrachtwagenchauffeur bereid ons de weg te wijzen in de absolute duisternis. Meer dan 4 uur hier achteraangehobbeld met 10 andere auto's. Het ging niet harder dan 20 km/h gemiddeld. Maar de woestijn was prachtig!! mooie foto's volgen.Heel veel schade aan de auto's; veel uitlaten braken af; meer dan 10 auto's hebben geen schokbrekers meer. Maar wij na 22,35 uur in dorpje aan de grens, in de stromende regen, en dan?? Organisatie was gestrand, tracking werkte niet, telefoon deed het niet meer. Politie aanhouden en Jawel hoor die bracht ons naar Gerkamp waar we zowaar de eerste en enige bleken. De andere 65 equipes hebben in de Gobi overnacht in de auto of tentje. Dus wij heerlijk slapen en gisteren bleek wat de schade was.Da grote truck was gestrand en 6 auto's verschenen niet aan de grens. Hopenlijk weten we straks meeer als we dan om 10 uur vertrekken in strak konvooi naar Datong. Hier in China is alles anders en overgeorganiserd. Zelfs aan tafel mag je niet kiezen waar je zit Nou Ja. Bij de grens werden we in groepen welkom geheten. na de papieren afhandeling, welkomstshawl T-shirt, kenteken, rijbewijsen dergelijke.De mensen staan te zwaaien als we langs komen iederenn wil de Volvo's bekijken en aanraken. Maar Peking nadert en wij komen eraan. Het gaat nog steeds goed met ons, Onze trouwe Volvo reed ongeschonden door de Gobi; de laatste 1500km moet ook lukken. Kortom het gaat geweldig. Liefs, groetjes van Magda en Jaap

• 29 Juli 2008 - 06:51

Iris:

man man man man man man man! Wat een verhalen, niet te geloven! Blij dat jullie en de Volvo nog happy zijn. Succes met het laatste stuk naar de finish! Groetjes Iris

• 29 Juli 2008 - 08:41

M&W:

Jeeeh Jut & Jul (Ping & Pong) zijn in China!
    Ni Hao lievelingen....
    wat een tocht, en wat een geluk dat t ootootje het zo goed doet, goede voorbereidingen zeker
    ;-)
    hier is het prachtig tropisch weer, heel warm en benauwd en nu weer een tropische stort bui.
    niet zo goed met Wiets, die heeft de Chinese griep te pakken. Nee hoor, we weten niet wat het is. Vannochtend in ziekenhuis echo laten maken maar niks te zien.
    vertellen snel meer.
    Nu lekker ths en zorgt Hijn goed voor der mannetje.

Lieverds, heel benieuwd naar alle foto's en nog meer verhalen, snel afspreken als jullie weer terug zijn.

heel veel liefs en dikke kus en knuf...
    Hijn & Wiets

• 29 Juli 2008 - 13:20

Frans:

Beste Magda en Jaap, Laatste stuk tot de Chinese grens. Jullie schrijven : na 22,5 uur doorkarren arriveerden we bij de grens. Dat KAN niet 22,5 uur. Ik begrijp het wel, jullie waren nogal vermoeid na een heel lange tocht van 14 uur,dat jullie het allemaal niet meer op een rijtje hadden. Of: jullie hadden het wel goed op een rijtje, maar er uit voorkomendheid het tijdsverschil met Nederland bij opgeteld hebben. Er is nog een vraagje, dat me niet loslaat. Zijn er ook mensen uit de totale karavaan, die uren vlotter de grenzen overgekomen zijn, doordat zij subtiel of ongegeneerd een interessant biljet tussen of bovenop de grensdocumenten plaatsten? Waren er GENOEG uitlaten? Zonder uitlaat zal je buiten de Gobi toch al snel een geuniformeerd persoon achter je aan krijgen. Dank voor jullie persoonlijke reactie. Als slot nu nog een grote portie CHINESE belevenissen. Gaan jullie in Hongkong uitslapen? Veel lekker ECHT Chinees eten ?!(het hoeven geen gepocheerde muizen te zijn) en een goede verdere reis. Groeten , Frans P.S. ik kan nog steeds niet wennen aan : MagdaenJaap waar ben JIJ nu. Maar het werkt wel.

• 29 Juli 2008 - 13:30

Frans: