Op naar Shanghai - Reisverslag uit Xi'an, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Op naar Shanghai - Reisverslag uit Xi'an, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Op naar Shanghai

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

11 Augustus 2008 | China, Xi'an

Daar zijn we weer,
Nog steeds niet uitgeput en steeds op zoek naar nieuwe belevenissen. Het hoofddoel van deze reis, afgezien van de ongebruikelijke heenreis hebben we bereikt. We hebben het echte TerraCotta leger kunnen bewonderen!!! En hoewel toeristisch, dat is een onvoorstelbaar indrukwekkende aanschouwing. Zo groots en echt, meer dan 2000 jaar geleden door de eerste keizer Qin laten bouwen. allemaal ongelooflijke getallen. Er ligt nog zoveel niet opgegraven in de buurt. We hadden een zeer deskundige gids en waren hier de hele middag. Dus deze missie was zeker geslaagd. Xi'an is een moderne stad, niet zo groot, slechts 8 miljoen inwoners. Wel intacte stadsmuren waar we nu net afkomen. In het centrum staat een mooie oude chinese toren waar vroeger de tijd werd geslagen.aan dit plein lag ons hotel; het 'Bell tower Hotel" ook zeer westers. Ook hier weer echte extremen; we aten chique in frans restaurant en bezochten de arme drukke moslimwijk. Zelfs met grote moskee in chinese bouwstijl. Erg veel nauwe straatjes met overal eten op straat. Straks vliegen we naar Shanghai waar we in de avond aankomen. Altijd spannend of de reisagenten er zijn. In Pingyao ging dat mis, maar we konden reizen op een kopietje van de tickets. Leuk he? Die treinreis was ook een avontuur, samen met twee chinezen in de coupe. Die houden echt van drukte. Hard praten en radio aan, gelukkig konden ze niet snurken.Twee en half uur stilgestaan maar uiteindelijk goed aangekomen in Xi'an. wordt vervolgd, Pong en Ping

• 11 Augustus 2008 - 11:24

Marijn:

jullie weten in ieder geval de internet cafés goed te vinden ;-)
    leuke foto's en lekker genieten.
    wanneer en hoelaat komen jullie precies aan op Schiphol?
    hier weer een drukke en grijze werkdag!
    tot heeeel snel
    kus hijn

• 11 Augustus 2008 - 16:21

Guido:

leuk leuk, leuke foto's. Erg indrukwekkend vind ik die stenen soldaten, en met zovelen.
    Ik ben vandaag begonnen met repeteren in Rotterdam bij het O.T. theater. Leuke groep mensen, vandaag beetje gekletst en griekse tragedie fragmenten gelezen. Het gaat denk ik een leuke tijd worden. Ben benieuwd, en moe.
    Liefs!