Ruiken aan het oude China - Reisverslag uit Peking, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Ruiken aan het oude China - Reisverslag uit Peking, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Ruiken aan het oude China

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

07 Augustus 2008 | China, Peking

Hi there
Nu zijn we in het centrum van het oude stadshart van Pingaoy.Alles binnen de stadsmuren is hier nog in de oude staat.kleine winkeltjes, werkplaatsjes en zo. geen auto's.We logeren in echte courtyard met rode lampionnen. Net zoals in de film 'Raise the red latern' , echt heel verassend. In Taiyuan zagen we nog indrukwekkend tempelcomplex, werkelijk gigantisch, met mooie verhalen van onze gids, Lily.De wijze moeder speelde hier een grote rol. evenals eeuwenoude bomen en waterbron die geregeld werd doordat de moeder erop ging zitten op kussen . In hotel hadden we nog massage, door potige dames. Magda kreeg voetenmassage en Jaap totale thaise massage. Geradbraakt maar geheel gezond werden we inelkaar gebeukt en uiteengetrokken; heerlijk. In de stad bezochten wij moderne bijenkorf en 100m verder was de grote armoede op straat. Noodles werden er vers gemaakt tussen bergen afval. We eten handig met stokjes, aten dumpling en kleine garnaaltjes. zie de foto. O, Ja ook nog in gigantisch modern museum geweest over de historie van China. Erg veel bronzen grafvondsten en schitterend aardewerk.
Gisteren in grote Chrysler naar hier vervoerd. Onderweg heel veel kleine karretjes met meloenen en prachtige een-cilinder motoren. Nu verder de stad verkennen, op weg naar de tempel van Confucius.
Ping en Pong, solong

• 07 Augustus 2008 - 08:21

Egbert Kreunen:

Elke keer weer beleef ik een cultuurschok over wat jullie nu weer meemaken. Fantastisch!!!
    Wat zal het saai zijn om weer in Nederland te zijn.
    Jaap wil je a.u.b. een aantal remimbi's voor mij menemen voor mijn collectie??
    Dank, heel veel kijkplezier gewenst!!
    Egbert.(met mij gaat het goed)

• 07 Augustus 2008 - 08:39

Gert Egberts:

ha die jaap,

net terug van vakantie; echt onder de indruk van jullie avonturen. ik zie uit naar de avond op het ludger met een uitgebreid verslag.

genietse!!

• 07 Augustus 2008 - 10:56

Anneke En Hans:

Zo te zien zitten jullie in Pingyao in hetzelfde hotel als wij een jaar geleden. Zwaar genieten daar he. Hebben jullie ons mailtje met tips ontvangen? Kun je er wat mee? Nog heel veel plezier in het oude China. Groetjes

• 07 Augustus 2008 - 13:30

Henry:

Tja, zit ik hier weer achter mijn bureau terwijl het buiten giet va de regen. Gelukkig nog wat afleiding mbv de weblog('s. Geniet er van!
    gr. henry & marja

• 07 Augustus 2008 - 13:58

Marijn:

Hey lieve lievelingen, toch handig zo'n point-it bookje he;-) echt leuk om zoveel verhalen al te horen!
    ik heb net een foto opdracht gehad, apt gefotografeerd! is echt drama weer hier, regen, regen en harde onweer, niks leuks aan!
    dus geniet daar lekker.
    Kus Hijn

• 07 Augustus 2008 - 15:04

Frans:

Jaap en Magda, M`n reactie staat dit keer onder "Vips in China" Sorry. Gelukkig doet niet iedereen het zo. Stel je voor.

• 07 Augustus 2008 - 15:34

Ina:

Hi Magda en Jaap(ping en pong klinkt wel zo leuk) Zelf net terug van 3 heerlijke weken La douce France, ben ik z.s.m. naar jullie log gegaan. Wat een onvergetelijke reis hebben jullie, ik weet eigenlijk niets meer te zeggen dan: blijf met die volle teugen genieten. Lieve groet, Ina

• 07 Augustus 2008 - 18:21

Marja:

Hoi chinagangers,
    heb jullie enkele foto's gestuurd op de email van Magda.Alles goed zo met zijn 2en?Nog ff genieten maar van het echte China. Liefs van Henry en Marja

• 08 Augustus 2008 - 13:36

Elsbeth:

Hallo Magda en Jaap,

Ik heb jullie prachtige verslagen allemaal gelezen. Het is bijna niet te bevatten wat jullie dit allemaal hebben meegemaakt! Het lijkt me een droom. En wat is het snel gegaan. Proficiat met jullie succes! Fantastisch. Geniet nog van jullie reis en een fijne tijd in Hong Kong. Groetjes, Elsbeth

• 10 Augustus 2008 - 11:54

Danielle Klanderman:

Even uit de lucht geweest door de verhuizing, maar nu had ik echt veel bij te lezen! Wat een avonturen en wat een prachtige foto's. Indrukwekkend allemaal, echt een belevenis. Meelezen is toch een beetje op vakantie gaan zo!
    Geniet maar lekker!