Wij hebben onze rondreis voltooid!! - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Wij hebben onze rondreis voltooid!! - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Wij hebben onze rondreis voltooid!!

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

15 Augustus 2008 | Nederland, Klarenbeek

JaJa, we zijn weer thuis.
Als klapstuk deden we Shanghai, wat alweer een indrukwekkende stad bleek te zijn.We waren er snel met een binnenlandse vlucht en werden naar ons hotel gebracht. Steeds meer imposante wolkenkrabbers doemden op in de schemering.De chinezen verlichten vaak de tdatop van de gebouwen, wat erg fraai is. dat zagen we ook elders.We lieten ons in een taxi naar de 'Bunt'rijden. Dat is een drukke kade west van de rivier. daar zagen we van alles, vooral mooi verlichte rondvaartboten; ook hele grote.We aten aan de waterkant en keken onze ogen uit!! 's-avonds nog even naar people square maar daar was niet veel te doen. nog even centrum in, daar wel druk.
De volgende ochten eerst naar beroemde Shanhai Museum. Half uurtje in de rij, maar daarna kreeg je dan ook wat. weer geweldig mooie collectie. Veel brons en keramiek. ook meubels, kleding, munten een kalligraveerwerk. Toen de Yu Hang tuinen gezocht en gevonden midden in oude houten deel van de stad. niks geen gras, veel stenen, huisjes, theekoepels, watertjes, te veel om op te noemen. Maar wel weer erg leuk.
Toen nog even traditioneel thee gedronken, ook weer bijzonder en nog wat kleding gekocht. Zijden kimono's voor €25 niet te geloven zo mooi.Toen even powernap in hotel en daarna op zoek naar oud engels reataurant. rond 1900 was Shanghai opgedeeld in consessies, van onder meer engelsen, fransen en amerikanen. Pas in 1949 is dat gestopt. Dus er waren nog heel wat oude westerse invloeden te ontdekken. Helaas niet gevonden, pas na het eten ontdekten we het. Daar toch nog even biertje gedronken.
Toen was het tijd om de treugreis te ondergaan. het verliep buitengewoon vlottoch 18 uur over gedaan. lange vliegreis naar Dusseldorf, toen met drie treinen naar Zuthen en daar sta je dan; geen taxi te bekennen. Gelukkig regelde Iris voor ons een taxi zodat we op tijd ons hek weer konden openen en thuis waren van een onvergetlijke vakantie!! We hebben ervan genoeten; wij hopen dat jullie het op deze manier een beetje hebben kunnen meemaken.
Jullie reizigers: Magda en Jaap

• 16 Augustus 2008 - 10:45

Hijntje:

Jeeeh, en het is zo gezellig bij jullie in de tuin, fijn dat jullie weer heelhuids ths zijn!
    Straks gezellige borrel doen.

KoesKoes Xx

• 16 Augustus 2008 - 14:58

Ina:

Welkom terug van jullie onvergetelijke reis en avontuur. Het zal afkicken zijn. Liefs, Ina

• 16 Augustus 2008 - 23:52

Frans:

Ook nog een bericht van jullie uit Nederland ! Ik bedoel : zijn jullie nou nooit eens moe? Zeker goeie dynamo`s ! Begrijp me goed, een interessante en spannende tocht was het ook voor mij, maar ik vond het qua, wat een mens in een keer allemaal aankan en verwerken,wel tijd worden, dat het einddoel bereikt werd. Ik ben blij, dat jullie gezond en heelhuids (en lekker moe !? ) weer terug zijn gekeerd op de thuisplaat. Magda en Jaap laat al de mensen die binnen zeg twee maanden nog meer, en meer details, uit jullie willen trekken maar mooi die twee maanden naar de pomp lopen. Het is doodzonde. Om een lang verhaal minderlang te maken : Het is doodzonde om een nog nat, net voltooid kunst(schilder)werk aan te raken. Het moet eerst volledig drogen en uitharden. Dit ten voordele van alle partijen. Het geeft jullie bovendien tijd om eindelijk te relaxen en de draad van het nederlandse leven weer juist te hervinden. En DROOM tegelijk nog een paar maande lekker na. Bonus. Ik vind het niet erg als jullie aan deze boodschap geen boodschap hebben. Dat zou ook te gek zijn. Nog een fijne vakantiestaart en hopelijk tot later in autumn. Herzliche Grusse aus Den Haag. Frans

• 19 Augustus 2008 - 10:48

Paul Hufman:

Leuk om te zien dat het jullie goed is gegaan, Hebben jullie Rix nog getroffen in Shanghai ?
    We zien elkaar nog wel.

Vriendelijke groet, Paul

• 23 Maart 2009 - 19:00

Mhm.goossen:

wouw..... respect ga u binnen kort een keertje bezoeken kunnen wij eens bij praten
    wat een prachtige ervaring heeft u samen beleefd .wouw wouw en nog eens wouw!!!!!!!!!!
    groetjes marcel goossen almelo