nice in Nice deel twee - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu nice in Nice deel twee - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

nice in Nice deel twee

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

02 Mei 2013 | Frankrijk, Nice

Nice in Nice deel twee
Zo onze vakantie zit er weer bijna op. Wij zijn nu op het vliegveld en vliegen straks terug. We hadden nog vier prachtige dagen. Maandag gingen we met de trein naar Cannes. Hier vielen de laatste regendruppels. We stopten in Antibes voor het Picassomuseum, maar helaas we stonden voor een gesloten deur: maandag dus. Wel erg mooi stadje; even bekeken en door. In Cannes op de rode loper gestaan en de heuvel op. Deze stad is ook wel chique maar niet de allure van Monaco. We vonden nog erg grote en mooie antiekmarkt in oude markthallen. We hadden weer een uitstekend lunch.
Met de TGV weer terug in 20 minuten.(dat mocht eigenlijk niet). Op dinsdag gingen we met bus 400 de bergen in naar St Paul de Vence. Alweer voor één euro een uur in de bus. Hier verbleven begin 1900 de kunstenaars van wege het mooie licht. En het stadje was ook nog middeleeuws gebleven met erg nauwe straatjes en gigantisch veel galeries van hoge kwaliteit. Maar waar we eigenlijk voor kwamen lag wat verderop: the foundation of Maeght.
Hier waren erg veel kunstwerken ondergebracht zowel buiten als binnen. Erg mooi alweer. Mooie wandeling gemaakt en we kwamen zowaar weer een perfect Italiaans restaurant tegen. We hadden enig leedvermaak toen een dure Porsche de helling niet opkwam en strandde.
Zoals elke middag gingen we weer terug naar ons hotel om powernap te doen en even uit te rusten. Heerlijk. Om half acht restaurantje zoeken en lekker frans eten.
Op woensdag weer poging gedaan om naar Picassomuseum te gaan. Maar het was zo stil op straat. Er kwamen maar geen bussen. En toen viel het kwartje!!! 1 mei natuurlijk. En wat bleek het gehele openbaar vervoer; trein tram en bus lag volledig plat. Warenhuizen dicht, behalve voedsel. Maar goed dan ander plan maken. Wij liepen naar de Russische kathedraal en die was indruk wekkend. Veel fresco’s en goud en zilver. Vijf mooie groene uien op de top. Verder Nice door geslenterd. Heel veel te zien. Er staan echt heel mooie huizen; veel met torentje op de hoek. We aten op place Garibaldi en liepen nog even naar de haven. Op de boulevard was het waanzinnig druk; daar gaan dus alle mensen heen op zo’n dag. ‘s-avonds vonden we een erg leuk druk straatje met goede restaurants en aten weer heerlijk. Ooit 500 visjes op je bord gehad? Ik nu wel.
Donderdag vroeg opgestaan; ontbeten en koffer inpakken. Nu met bus 200 naar Antibes en Ja hoor eindelijk Picassomuseum kennen bezoeken. Zeer de moeite waard. Het ook weer markt en heerlijk geslenterd. Mooie ring gekocht voor Magda. Zeer snel met de trein weer terug en even koffers halen in het hotel. Met de bus naar vliegveld en daar hebben we nu veel tijd. En Ja hoor zelfs Wifi. Want dat blijft nog in gebreken in Nice. Maar we kijken terug op een geweldige week; we hebben genoten van de franse sfeer die hier heerst en hebben geleefd als God in Frankrijk! Kortom een aanrader voor jullie!! Vanuit Nice: Magda en Jaap.