nice in Nice - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu nice in Nice - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

28 April 2013 | Frankrijk, Nice

Het is nice in Nice
Deze Meivakantie verblijven wij in Nice. Een geweldige stad aan de Riviera. We hadden een vlotte heenreis donderdag 25 april 2013. Mooi hotel vlak bij centrum. Direct de stad gaan verkennen en dat was geweldig. Vooral de oude stad met al zijn kleine straatjes. Genieten. De volgende dag cultuurdag wat inhoud: bezoek van paleis en twee musea. Een oud paleis in de vielle ville. Daarna naar het museum van de moderne kunst. Gigantisch groot nieuw gebouw met indrukwekkende collectie. Daarna met de bus naar musee Mattis. Een busritje kost hier één euro; hoever je ook wilt!! In een mooie oude villa is een prachtige collectie van werk van hem. Voor museum Chagalle was het te laat; te veel indrukken. Op zaterdag met de trein naar Monte Carlo. Ook een belevenis om in de echte jetset terecht te komen. De Grand Prix was al voelbaar. Wat een luxe en weelde!! Constant sportwagens die voorbij gromden!! Ooit en oranje Ferrari voorbij zien scheuren?? Wij dus wel. We gingen lunchen heel chique in “café de Paris” Nou dat was ook echt geweldig!! En lekker.
We gingen nog naar het paleis maar dat was dicht. Wel na lang zoeken de collectie van klassiekers gevonden van de prins van Monaco. Erg mooie verzameling. Voor de liefhebbers. Daarna een klim langs vele trappen naar de jardin exotique waar erg veel cactussen stonden. Uitgeput met de bus terug naar de haven; nog even een wijntje en biertje voor €21,- Jawel en toen vonden we het wel genoeg. Zondag naar de villa Rothschild; ook weer prachtige reis met de bus langs de kust. Het bleek een enorme villa van begin 1900 neergezet door madame Rothschid en die was perfectioniste!! 9 tuinen eromheen; alles in stijl; prachtig. En toen zowaar de eerste druppels en in de regen naar huis.
Kortom wij hebben een geweldige tijd en vermaken ons opperbest. Jullie ook?
Tot volgend bericht; Magda en Jaap Nice

• 02 Mei 2013 - 16:37

Hans Kasper:

Hallo Jaap en Magda,

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, geniet er maar fijn van.

Groeten,

Hans kasper