Derde reisverslag Canada - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Derde reisverslag Canada - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Derde reisverslag Canada

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

22 Juni 2019 | Canada, Cache Creek

Derde reisverslag Canadareis

Nou Nou dat duurde lang, alles goed geregeld hier behalve WiFi. Soms even bij koffie drinken, maar dan geen tijd om verslag te schrijven. Nu is het zaterdag 22 juni. We staan nu bij Hat Ranche Creek. Maar goed. Terug in de tijd. Zondag gingen wij de campers ophalen wij kregen dezelfde. Grote Ford van 10 meter lang, met van alles. Na uitleg naar de Ferry en overgestoken naar Vancouver Island. Camping gevonden en vroeg naar bed. Maandag naar Duncan, boodschappen doen en dorp in wat vol staat met totempalen. Prachtig. Door naar de volgende camping. We stonden naast elkaar op een mooie plek gekookt op hout. De volgende dag mooi rijden naar park vlakbij Campbell River. Dinsdag naar plaatsje zelf en toen gingen wij varen met Eagle Eye Adventures. We gingen met snelle knalgele Zodiac met 10 Hollanders. In speciale pakken supersnel meer dan vier uur gevaren. Het was geweldig. Zeearenden. Zeehonden gezien dolfijnen niet gevonden. Fantastische stroomversnellingen met draaikolken gezien omdat het tij opkwam. Toen op zoek naar walvissen. En Ja hoor.

We hebben er zeven keer een gespot. Indrukwekkend hoe groot. Bultrugwalvis waren het veel moeders met kalf. Onze vrouwelijke schipper wist er alles van. Woensdag naar volgende camping in park

Little Qualicum Falls vlak bij Nanaimo. Mooie wandeling gemaakt langs woeste bergbeek. Erg veel soorten mossen. Prachtig. In de namiddag veel regen. Donderdag een vol programma: licqor store, food market,tanken, en camping zoeken om al onze vuilwatertanks te legen dat heet hier black en grey water. Toen de Ferry naar vaste land en toen Noordwaarfs richting Whistler. We hadden mooie camping uitgezocht, Alice Lake maar deze was vol. Krijg nou wat!! Blijkt het toch enorm druk te zijn hier. We werden verwezen naar Paradise Valley. Prima plek. Meteen gereserveerd voor het weekend. Vrijdag verder de bergen in. In Lillioet even gestopt. Klein goudzoekersplaatsje. Maar we moesten door. Om half vijf aangekomen en dat was net op tijd. Alles ging dicht om vijf uur. Dus wij eten halen uit restaurant en om vijf uur aan tafel. Never a dull moment. Vandaag rustdag en eindelijk WiFi. Wij hebben nu 800 km gereden met verbruik van exact 1 op 4.0. De sfeer is prima

• 22 Juni 2019 - 16:59

Annekecalis:

Wat ziet het er weer verwachtingsvol uit

• 22 Juni 2019 - 18:15

Annet:

Leuk wat te horen, klinkt goed. Wateen joekels van campers zeg!
    (MMDM komen dinsdag naar Victoria)
    Veel plezier verder!

• 23 Juni 2019 - 12:38

Peter En Dinie Van Eijk:

Lijkt ons fantastische tocht. Maar een camper van 10mtr......zeker met afwasmachine, airco en douche? Geen goud gezocht in goudzoekersplaatsje....mooie manier om vakantie weer terug te verdienen...moet je waarschijnlijk wel wat lange blijven. Goede reis verder.