Zesde reisverslag Canada - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Zesde reisverslag Canada - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Zesde reisverslag Canada

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

30 Juni 2019 | Canada, Revelstoke

Zesde reisverslag Canada

Woensdag was de 26e natuurlijk. Vroeg de gletsjer op. Met touringcar erheen gebracht. Overgestapt op sneeuwtruck met 6 enorme wielen en de gletsjer op. Helling van 32% was makkie. We konden op de Columbia Icefield rondlopen en genieten. Toen weer terug en naar de Skywalk in de vallei. Mooi stalen kunstwerk met veel uitleg en schitterend uitzicht. De topper was dat je op een glazen uitbouw kon lopen, dat was uniek!! Daarna op weg naar Lake Louise. Daar wilden we kamperen en wandelen No Way. Het was helemaal afgezet en vol toeristen. Met moeite weer verder en vonden een mooie RV camping (Recreation Vehicule). Hier twee nachten gestaan. Soms regen, wandelen, heel veel vuur gemaakt en tot rust gekomen. Vrijdag verder naar Revelstoke. We vonden camping vlakbij de stad. Daar direkt heengereden en alle vloeistoffen op orde gebracht bij sani-station. Leuk stadje, boodschappen gedaan en treinmuseum bekeken. Terug naar de camping en op vuur gekookt. Zaterdag met één camper weer naar Revelstroke. We gingen naar de Farmer Market. Gezellig boerenmarkt met veel gezonde streekproducten. We spraken een aardige Nederlandse vrouw die 12 jaar geleden hier naar toe emigreerde en nu Hollandse producten verkoopt. Stroopwafels, gevulde koeken en zo. Magda kocht mooie ring. Er rijden hier erg veel gigantisch grote pick ups. Onvoorstelbaar. Lunch met Pizza en toen naar het Noorden. Eerst Forestry Museum. Geheel in het teken van de houtkap, timber. Heel veel machines en kettingzagen. Toen door naar gigantische stuwdam. Ook indrukwekkend. Terug naar de camping, lekker gegeten en vroeg naar bed. Vandaag, zondag. Maandag is “Canadaday” en dan proberen wij in Kamloops te zijn. Wordt vervolgd.

• 01 Juli 2019 - 03:40

Peter En Dinie Van Eijk:

Tjee, wat n motorzaag. Zo eentje heb ik er ook nog nodig. Brandhout lijkt ook wel nodig want , vergis ik me: het weer valt ‘n beetje tegen? Overigens: boeiende natuur!