Never a dull moment - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Never a dull moment - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Never a dull moment

Door: Jaap & Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

15 Juli 2008 | Rusland, Moskou

wat een tocht gisteren.
Wij deden 14 uur over een tocht die 620km moest zijn, maar 720 was. Dan nog twee tijdzones erbij en we lagen pas om 2.00h in bed. Maar goed nu even een rustig dag met maar 8 uur rijden naar Jekatherineburg.
Het gaat goed met ons; we zijn in goede conditie; geen last van de oogjes. Nog niet ziek geworden, ze vallen in bosjes om ons heen. Het eten is hier prima. we drinken veel water.
Voor wie het nog niet wist: wij zijn te volgen met een tracking system; een kastje in elke auto.Dan moet je team 78 zoeken op de volgende site: www.tcomm.info/ttrack
Wat erg leuk is dat we erg veel sjans hebben onderweg. Heel veel mensen zwaaien, toeteren, maken foto's en in de file komen ze naast je rijden en proberen te converseren. Wel is het wegdek soms erg slecht. Je moet constant om enorm kuilen en gaten in de weg laveren. Dus continu alert zijn.We kregen al bonbons en gisteren een kilo kersen bij het stoplicht van drie jong gozers.ploeggenoot Bob was lekker bezig en tankte diesel in plaats van benzine, daar ging weer een uur. Internet valt toch wel tegen; we hebben een strak programma, heel veel rijden eten slapen en weer rijden. Morgen weer een rustdag. Ik hoef niet te sleutelen de auto houdt zich prima. even ontsteking bijstellen want benzine wordt steeds slechter. De steden zijn hier groot en schoon. Erg veel gouden kerken. Gisteren liepen we even centrum in van Kazan. toch 1,1 miljoen inwoners. De mensen zijn leuk, soms nors, maar daar breek je wel doorheen.
Zo mensen tot volgende keer, Magda en Jaap
Sorry foto's lukt niet hier

• 15 Juli 2008 - 09:11

Anneke + Hans:

Wat ontzettend leuk dat jullie van die reacties krijgen van de bevolking. Dat zal zeker stimuleren! Wederom geweldig om jullie verhalen te lezen en wat fijn dat jullie conditie zo goed is. Houden zo! Veel plezier, sterkte en liefs.

• 15 Juli 2008 - 09:50

Marijn:

haha, en ik dacht nog wel dat Magda verkeerd getankt had! maar zo blijft het wel elke dag weer een nieuw avontuur.
    geniet erg van alle verhalen en jullie smsjes, leuk hoor.
    gister wietse dagje vrij en heerlijk naar Zandvoort geweest. Als het goed is hoor ik vandaag of ik ben aangenomen van parttime job, let you know!
    Xx Hijn

• 16 Juli 2008 - 12:13

Pia En Paul:

Leuk om jullie verhalen te lezen en fijn dat het zo goed gaat! Morgen wordt een zware dag als ik het goed begrijp. Zet hem op.

• 17 Juli 2008 - 19:38

Harry Dieker:

Hoi Magda en Jaap,
    Geweldig dat het zo goed gaat. Ik had al een bericht achtergelaten maar dat is blijkbaar niet aangekomen. Geniet ervan. Zo zie je maar: Weliswaar geen Mercedes maar ook in een Volvo kun je ver komen. Pas goed op jezelf en ik ben benieuwd naar de reisverhalen. Veel plezier!