Eindelijk weer Internet - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Eindelijk weer Internet - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer Internet

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

26 Juli 2008 | Mongolië, Ulaanbaatar

Nou Nou, wat hebben we weer veel meegemaakt. Maar we zijn nog kerngezond, vol goede moed en de auto rijdt nog steeds. We hebben inmiddels 10.330km afgelegd en gaan morgenvroeg om 4.00h de Gobi woestijn door. Dat is de laatste echt zware etappe. We zijn nu in de hoofdstad van mongolie UlaanBataar. We slapen in een Gerkamp; dat is heel bijzonder. Mongolie is inderdaad onvoorstelbaar groots en mooi. adembenemend om hier doorheen te mogen rijden. De lucht is zo helder, de bergen intens groen en glad, wijdse uitzichten, heel kaal fantastisch!!
Opeg hiernaartoe hadden we nog een erg zware etappe; 1080km in een dag. We gingen vreog op pad, maar dat viel erg tegen want er zaten heel erg slechte stukken weg bij. Soms een uur door lavren om enorme kuilen en stenen te omzeilen; dan kom je niet boven 20km/h uit.
over deze afstrand hebben we achteraf 22,5 uur gedaan. Om 19.30h zijn we gestopt in Tylyn en hebben zowaar met behulp van striptekeningen van Magda via een taxichauffeur een hotel kunnen vinden. dus de etappe in twee keer gereden. Ook heeft een van de Volvo's heel erge schade, macht over stuur verloren en in de vangrails beland. Gisteren zijn de monteurs de hele dag bezig geweeest on alles weer recht te trekken en uit te deuken; wie weet rijdt deze morgen weer!! Ik ga nu proberen nog wat foto's erop te zetten, dan krijgen jullie een beter beeld. Dan weer verder met deze fantastische reis!!
Magda en Jaap

• 26 Juli 2008 - 09:28

Annet:

Wat fijn dat het (relatief) zo goed gaat! Geniet van Mongolie! Hebben jullie dat typische keelzingen al gehoord? Heel bijzonder.
    Hier alles OK. Eindelijk lekker weer.
    Veel liefs van Annet

• 26 Juli 2008 - 09:45

Egbert:

Wat lijkt me dit een fantastische tocht. Herken ik op een van de fotoos Jan Kevenaar?? Doe hem dan de groeten.
    Op naar naar Beiing!! Sterkte!!!

• 26 Juli 2008 - 12:05

Marijn:

Lieverds, een heel artikel in de volkskrant, erg leuk!
    wat een afstanden leggen jullie af... petje af hoor!
    hoe is het nu in Ulaan Bataar? was daar paar weken geleden toch heel onrustig? merken jullie hier iets van? en is er al meer bericht over hoe verder eenmaal in China?
    nou rij voorzichtig en geniet van Mongolië, ben erg jaloers!
    eerste 3 dagen nieuwe baan er op zitten er is leuk, veel info maar gezellig. verder super mooi weer hier, lekker strand en parkjes.
    love you en dikke kus
    Hijn & Wiets

• 26 Juli 2008 - 14:11

Anneke En Hans:

Heerlijk om jullie zo te kunnen volgen en jullie avonturen te lezen. Wat is Mongolie toch mooi he, zo te lezen genieten jullie er ook zeer van. Geweldig dat jullie de moed er zo in houden, zal niet altijd meevallen met van die lange dagen. Hier in Rotterdam alles goed, heerlijk weer. Volgens ons staat er een foto van een sleutelende Jaap met auto in het verhaal in de Volkskrant. We bewaren het voor jullie. Liefs en groetjes