Vips in China - Reisverslag uit Beijing, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Vips in China - Reisverslag uit Beijing, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Vips in China

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

01 Augustus 2008 | China, Beijing

Daar zijn we weer!!!
In totaal andere omgeving en ondergedompeld in weelde en luxe. Vanaf de grens ging alles anders. De organisatie werd overgenomen door chinees reisbureau: Top chinese tour travel.Meer dan tien mensen in snelle auto's stortten zich op ons. verwelkomd met sherp, T-shirt chinese nummerplaten, rijbewijs en instructies. Samen op de foto; 's-avonds op TV.Nu wereldberoemd in China en dat is te merken ook. Daarna in kolonne naar hotel in Erenhot. Het was weer laat. Toen eindelijk uitslapen en wachten. We zouden om 10.00h vertrekken maar dat werd steeds opgeschoven. We moesten wachten op de auto's die nog niet de grens over waren omdat ze gestrand waren in de Gobi. ook de grote truck was in de modder gezakt. Wel leuk geshopt in oude stad.Maar goed om14.00h in rij opgesteld; we hadden nu volgnummers, maar op straat moest weer gesleuteld worden. Even een nieuw kogellager in achteras van Amazone en gebroken draagarm verwisselen van andere Katterug. Toen om 15.30h op weg naar Datong. In kolonne rijden op de snelweg was even wennen. Het schoot niet op. Wat dacht je van even tanken? Dat duurt meer dan een uur in een rij van 75 Volvo's. Weer laat aangekomen en meteen na eten naar bed. Volgende dag verder richting Peking. Bij wegrijden kregen we het pas echt door: De hele stad en daarna de hele snelweg was voor ons afgezet en vrijgemaakt door honderden politieagenten. Wij reden als lint 570km door China op volkomen lege wegen. Bij elke op/afrit werd alle verkeer tegengehouden. Echt onvoorstelbaar!! Overal zwaaiende en fotograferende mensen.ook nog even toeristisch op de Chinese Muur gelopen, dat moet je gedaan hebben!!De auto afgeleverd in grote havenplaats. In de bus, maar die had lekke band. Dus wachten, eindelijk rijden, files, wachten, Om 2.00h pas in bed. Riant hotel in modern Beijing. volledige VIP behandeling.Standaard plein Hemelse vrede, verboden stad en zomerpaleis als toerist bezocht. Heerlijk chinees eten steeds. Gisterenavond officieel banket. veel speeches en chinese dankbetuigingen en performances. Heel leuk. Nu rustdag en straks naar oude centrum en winkelstraatjes. morgen Opera.En...Pekingeenden verschalken.
Dit is het, groetjes Ping en Pong

• 01 Augustus 2008 - 05:58

Coks:

Hoi hoi bofkonten!!
    Wat een fantastisch avontuur beleven jullie!!
    Na zo'n ontvangst moet er toch ook wel een medaille inzitten ?!
    knuf,coks

• 01 Augustus 2008 - 06:50

Annet:

Jullie hebben het gehaald,gefeliciteerd! Fijn hoor, dat het allemaal gelukt is.
    Fijne vakantie nog! Alles goed hier,ik ga morgen weer naar de zeilschool.
    Veel liefs

• 01 Augustus 2008 - 07:25

Gert Ketelaar:

Volgens mij is de reis een onderdeel van de Olymp.Spelen! Gewoon fantastisch om het gevoel te hebben dat jullie het gehaald hebben. We waren in Dresden in het Verkehrs museum, en natuurlijk moesten we zelfs daar nog aan jullie denken.
    Maak er nog een mooie tijd van en groeten van Gert en Marijke Ketelaar.

• 01 Augustus 2008 - 09:07

Stephanie De Wal:

Felicitaties met het uitrijden van deze unieke rit! Ik heb jullie met veel plezier gevolgd via dit weblog.

Hartelijke groeten,
    Stephanie de Wal (dochter van voormalig V44-clubleden André en Debby de Wal)

• 01 Augustus 2008 - 11:08

Hijn:

HI lieve Ping & Pong,
    eindelijk, ze zijn er!
    wat een onthaal zeg, leuk zo'n beroemde papa in china!
    jullie gaan nu dus nog een paar weken zelf rondreizen? is dat allemaal geregeld?
    nou we horen het wel.
    gaat alweer beter met Wietse gelukkig, en we genieten van het weer.
    morgen de jaarlijkse GayPride in Amsterdam, gaat weer een dolle boel worden.

love you
    Xx

• 01 Augustus 2008 - 11:29

Anneke En Hans:

Fantastisch, van harte, het is echt gelukt, jullie hebben het gehaald, en glansrijk!! Petje af hoor.
    Leuk om zo over Peking te lezen, zeer bekend. En lekker Chinees eten, we krijgen er zin an. Nog een hele fijne tijd, straks ook in Hongkong. We zijn benieuwd hoe jullie het daar zullen hebben. doe ze de groeten van ons! Veel liefs voor jullie beiden van ons beiden

• 01 Augustus 2008 - 12:09

Guido:

Van harte!! goed gedaan hoor.. geweldig avontuur, wel intensief lijkt me. Veel liefs!!

• 01 Augustus 2008 - 13:40

Wietse:

HELDEN uut t oostn

• 01 Augustus 2008 - 23:05

Frans:

Magda en Jaap, per abuis heb ik m`n reactie geplaatst onder : EINDELIJK ELLENDE. sorry.

• 02 Augustus 2008 - 09:09

De Jasjes:

Gefeliciteerd! Wat een avontuur! Het klinkt als een sprookje! Of het einde van een heldentocht! Heel veel plezier nog. Wij gaan Lauwersoog onveilig maken. Tot gauw.

Liefs, van Marcel, Carla, Hidde en Loes

• 02 Augustus 2008 - 12:25

Harry Bouwmeister:

Jaap en Magda,
    Geweldig! Na een lange reis dan nu even genieten op de plaats van bestemming.
    Groeten Harry

• 02 Augustus 2008 - 20:08

Dirty Harry:

Hallo Magda en Jaap,
    Van harte proficiat met het uitrijden van deze monstertocht.Complimentenvoor je sleutelwerk aan de Volvo. Ik kijk uit naar de verhalen en foto's. Nog een fijne vakantie gewenst.

• 07 Augustus 2008 - 13:52

Frans:

Het blijkt, dat jullie niet uitgebannen zijn. (naar Honkong) Gelukkig toch meer zien van China dan de metropool Peking alleen. Het zou toch een domper geweest zijn, na net aangekomen te zijn, China uitgejaagd te worden. Bant to Beijing is,denk ik, nu wel bijna Bant to Beijing to airport geworden. Snik, snik ? Hoe was het om 3 weken lang iedere nacht in en op een andere plaats te slapen? Hebben jullie de woordjes tjap/tjoy nog ergens aangetroffen in China ? Safe return, groet Frans

• 07 Augustus 2008 - 14:07

Frans:

Het bovenstaande Frans-bericht hoort te staan onder "Ruiken aan het oude China" Sorry

• 07 Augustus 2008 - 14:29

Frans:

Jaap en Magda, Reactie staat dit keer onder "Vips in China" Sorry. P.S. Gelukkig doet niet iedereen het zo. Stel je voor.

• 07 Augustus 2008 - 14:47

Frans:

Het hier direct bovenstaande bericht, waarin staat : "Gelukkig doet niet iedereen het zo" heeft niets te maken met "Vips in China" Het hoort elders thuis.