Eventjes met je paspoort zwaaien!!! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Eventjes met je paspoort zwaaien!!! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Eventjes met je paspoort zwaaien!!!

Door: Jaap & Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

11 Juli 2008 | Rusland, Moskou

Nou Nou Wij zijn in Rusland hoor. Nu pas de eerste gelegenheid om iets op de site te zetten. Vandaag 'deden ' we Moskou in de regen. Wat een mooie gebouwen, schitterend met gouden uien erop. We bezochten het Kremlin, het Rode Plein, de winkelgallerij en gingen op eigen houtje terug per metro. Dus mooie indrukken!!
De dag ervoor een lange tocht van 14 uur van St Petersburg naar Moskou. Heel erg veel politie, maar wij reden uiterst braaf en werden niet aangehouden. Op deze snelweg moet je steeds erg alert zijn. Stoplichten zonder aankondiging; tractor op de rijbaan; vrachtwagens die stil staan of gewoon op hun zijkant liggen, ongelukken je ziet het allemaal!!
Dan opeens 40 km per uur tyerwijl de weg breed en mooi is; daar staan ze dan te bekeuren.
St Petersburg was ook geweldig indrukwekkend. Heel feodaal en statig. Prachtige gebouwen en de rivier stroomt statig door de stad. Jammer dat we zo brak waren, want in plaats van woensdagmiddag kwamen we hier donderdagochtend om 7.30h aan. Ja Ja woensdag reden we vroeg naar de grens, waren daar en moesten toen 'even' een groen papiertje halen. We reden naar een saai parkeerterrein en toen begon het lange wachten. Pas om 22.00h konden wij naar de grenspost rijden met het felbegeerde papiertje, Maar Ja dan ben je er nog niet: controle 1; alles open, paspoort en papieren en dan 50 meter rijden. Toen meer dan uur stilstaan op een brug om drie formulieren in te vullen. Toen naar post 3 weer alles gecontroleerd, weer auto doorzocht en om drie uur snachts waren we er doorheen, na laatste hefboom 5 met alweer paspoortcontrole. Toen begon een zware tocht van nog meer dan 200 km over de slechtste weg die we ooit reden. totaal kapotgereden met grote gaten dus, die je echt moest ontwijken. Maar......... de Volvo hield zich prima en we hebben het gered. Toen we om 5.30h gingen tanken werden we opgewacht door de politie omdat we over een streep reden en dat mocht niet. alle papieren werden ingenomen en uiteindelijk kregen alle 20 Volvo's een boete van 20 euro, onze reisleider werd opgepakt en afgevoerd in de politieauto (maar kwam weer terug)
Dus we beleven veel en zijn steeds on the move, we genieten ervan!!
Tot volgende keer.
Deze mail tenmidden van een echte russische bruiloft, je maakt van alles mee!!

• 11 Juli 2008 - 15:48

Marijn:

jullie zijn bikkels!
    wat een avonturen, maar ze blijven gelukkig lachen!
    nu een paar dagen rust in Moskou of morgen weer door? pak je rust, wie weet hoe de Chinezen bij de grens zijn......
    fijn om zoveel van jullie te horen per mail & sms.
    dikke knuf hijn

• 11 Juli 2008 - 15:50

Guido:

Het klinkt verschrikkelijk. Lekker "toerist"-vriendelijk... Maar de fotootjes laten weer iets heel vrolijks zien! leuk. Keep it up, jut en jul! :) Liefs

• 11 Juli 2008 - 18:13

Danielle Klanderman:

Wat een avonturen! Leuk deze site, ik ga jullie volgen. Heel veel plezier, geweldig om te lezen hoe jullie alle indrukken beleven en wat een vrolijke foto's!
    Veel succes ook, goed van de Volvo :-).

groetjes,
    Danielle.

• 11 Juli 2008 - 19:45

Annet:

Hoi
    Ik volg alles, leuk!
    Heb nu eindelijk ook vakantie.

• 11 Juli 2008 - 20:32

Anneke Mallegrom:

Ha die Jaap en Magda,
    heerlijk en interessant om jullie berichten te lezen. Fijn dat het zo goed gaat. Nog veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende bericht.
    Hartelijke groet

• 12 Juli 2008 - 08:39

Bert Wegener:

Wat geweldig om te lezen hoe jullie alles hebben beleefd, heel veel groeten uit Nederland en uiteraard veel succes toegewenst met de rest van deze indrukwekkende reis. Ik volg het wel via de site!

• 12 Juli 2008 - 09:23

Kees En Puckie:

Na de prachtige steden nu op naar de industriesteden en berken!

• 13 Juli 2008 - 09:15

Marieke:

Lieve Magda en Jaap,

Enerverende toestanden! Fijn dat de auto en de stuurlui zich zich zo goed houden. Ga vooral zo door.... Wij zijn inmiddels aan het pakken voor ons 'avontuur' naar Frankrijk. De meisjes zijn uitgelaten en hebben het over niets anders meer. De plannen zijn wel enigszins gewijzigd. De Vendee stond op het programma, maar de voorspellingen beloven niet veel goeds.... max. 8 graden. Geen feest. We reizen daarom af naar het zuiden, de Provence. We gaan een tochtje maken van een kleine 1300 km. Dus voor het eerst gaan we de rit in 2 dagen doen. We hebben zojuist een camping aan een meer geboekt... ziet er goed uit en 28 graden is toch wel heel lekker. We nemen de laptop niet mee en ik verwacht ook niet dat we een computer op de camping aan zullen zetten. Kortom, moeders blijf vooral sms'en, want het is wel heel leuk jullie op de voet te volgen.

Liefs Paul, Marieke, Ilse en Lieke

• 13 Juli 2008 - 10:47

Wim Beerkens:

Ha die Jaap en Magda,

nu ik nog een week te gaan heb met nog een paar stevige gesprekken met lastige ouders, ben ik best jaloers op jullie mooie trip, al zou ik voor mijn eigen V70 kiezen. Graag wat foto's van die 'snelwegen' onderweg. Lachen!
    Succes met die kleine chinese rakkers.

Wim

• 13 Juli 2008 - 15:29

Len & Lena Byl:

Well I think it takes us as long to find the website as it takes you to find beijing. We stuggled because I (marty) can't read dutch and dad doesn't know all the internet terms. Here we are at last. Good luck. Drop us a note.

• 14 Juli 2008 - 07:45

Hans Jolink:

Interessante ervaringen hebben jullie met die (half)corrupte Russische politieagenten. Doe Guus in Moscou de groeten en veel succes op weg naar Peking!!

• 14 Juli 2008 - 10:09

Harry:

Goede reis verder en denk aan de strepen! hahaah. Wat fijn dat de motor nog zo goed loopt.
    Groeten uit een uitgestorven Ludger.....