Nu samen verder China in... - Reisverslag uit Taiyuan, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Nu samen verder China in... - Reisverslag uit Taiyuan, China van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Nu samen verder China in...

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

04 Augustus 2008 | China, Taiyuan

Ni Hao
Wij hebben de grote groep verlaten en zijn gisteren per trein in Taiyuan aangekomen.
Nog even terugblik.
In Beijing gingen we de tweede dag shoppen in 'Silk Street' We konden de grote winkel niet vinden maar kwamen een tailorshop tegen. Direct twee mooie rode jasjes laten maken. alle maten werden opgenomen en het zou de volgende morgen naar het hotel worden gebracht. We waren benieuwd. Toen op zoek naar Silk kimono's. Toch de store kunnen vinden. Hier compleet gekkenhuis van schreeuwende verkopers die zelfs aan je trokken. Heel veel kleine kraampjes waar iedereeen zijn waar wilde slijten. Enorm afgedongen op van alles.Soms voor 10% van de prijs. gewoon weglopen was uiterst lucratief!! Dus Guido voor jou een mooie Nano I-pod met 4GB. Ook zijden kimono's, shawl en zo. 'smiddags nog wat door de stad gelopen beetje oude China. Jaap speelde nog partijtje Go in klein winkeltje met schilderwerk. Ja Ja Nederland staat weer op de kaart; China werd verpletterend verslagen.
De laatste dag in Beijing gingen wij twee naar de botanische tuinen in het Noorden. drie kwartier in de taxi voor 7 euro!! Dat zijn nog eens prijzen. Daar zeer de moeite waard. Erg mooie tuinen met uitsluitend chinezen en mooie bomen en bloemen.We werden verrast door rommelig concert onder grote boom.Toen ons weer aangeloten bij de groep en aten in the famous Beijing Duck restaurant. Was echt heel bijzonder en lekker.Daarna traditionele Opera bezocht. Zeer heftig stemgeluid (gillende keuekenmeid) acrobatiek mooi schminkwerk en kostuums. Dit was slechts een korte impressie, want de echte uitvoeringen duren een hele dag.
Zondag 3 aug afscheid genomen met weemoed de VIP auto in en met persoonlijke gids naar station West gebracht. We waren op tijd en twee uur gezellig zitten babbelen met deze David. Erg veel informatie over het chinese leven. De opoffering van velen om de lucht in Peking schoon te krijgen.van dat soort dingen.
Toen relaxede treinreis in softsleeper. was maar 8 uurtjes. gingen door industriegebied. Veel steenkooldelving. Waar vroeger rijst groeide zagen we overal mais groeien.Geen bloem kunnen ontdekken.Op station opgewacht door andere gids met bordje met onze namen tussen honderden kleine chineesjes. Wij opgelucht!!en naar alweer chique hotel gebracht.
Nu gaan we de omgeving verkennen.
tot volgende keer.
Zaijian Magda & Jaap

• 04 Augustus 2008 - 09:38

Guido:

OOOHhhhhh wat een EEEnnige jasjes!! heel leuk! Nou ben benieuwd naar de Ipod (je weet in China natuurlijk nooit of ie als je thuis komt meteen uit elkaar valt) :) nee hoor, leuk en bedankt! Ik ben weer terug van een weekje Alicante, was super, luxe en lekker genieten. Over een week begin ik met spelen bij het Onafhankelijke Toneel, spannend, maar heb zin om weer aan de slag te gaan. (hoe gaat dat ook alweer acteren?) haha. Komt wel goed.
    Veel goeds daar en liefs voor jullie!!!
    x

• 04 Augustus 2008 - 09:58

Marijn:

Wat zien jullie er mooi uit!
    leuk om wat foto's te zien. Geniet van het prachtige China, wel beteje uitrusten en genieten he!
    tot snel,
    Kus Hijn

• 05 Augustus 2008 - 15:34

Marieke:

Lief moedertje en Jaap,
    Jullie hebben het al gelezen via de sms, we zijn weer 'back in town'. Onverwachts hebben we de terugreis in 1 dag gedaan. Het bleek zwarte zaterdag en alle beetje aardige hotels waren 'complet'. Na een goede pizza en pasta hebben we maar besloten om door te rijden, we waren inmiddels bij Metz. En om 02.15 uur reden we over de Eemnesserweg. Moeders, je weet die weg moet je rustig nemen met 2 slapende meisjes.... En jawel, van wie krijg ik op dat moment een sms'je? Heel komisch!!
    Inmiddels zijn we hier aan het wennen aan het Nederlandse leven. Gelukkig hebben we nog een weekje en dan... wordt het weer hoog tijd voor de arbeid en voor school. Leuk om weer wat uitgebreidere berichten te lezen van het avontuur in China. Geniet lekker.
    Liefs Marieke en een dikke pakkerd van Paul en de meisjes. Ilse en Lieke missen hun opa en oma wel hoor!!

• 06 Augustus 2008 - 08:48

Flip:

Ha Volvo-maten,
    Proficiat met deze waanzinnige prestatie en wat een prima verslag van deze bijna onmogelijke rit. Mooie foto's ook!
    Wij horen graag nog meer als we elkaar zien op de Borgh.
    Geniet nog maar even daar.
    Hoi, hoi,
    Flip

• 06 Augustus 2008 - 11:26

Bart:

Hi Magda en Jaap,

Dankzij een mailtje van Flip kom ik nu pas (dus veel te laat!) op deze website van jullie terecht. Wat een adembenemend avontuur hebben jullie daar meegemaakt!
    Schitterend om het allemaal via deze website te kunnen lezen en ook de foto's te kunnen zien.
    Ben zeer benieuwd naar jullie verdere verhalen over China als we samen op de Borg zijn!

Hartelijke groet,
    Bart