Proloog Circiutum Hadriatico - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Proloog Circiutum Hadriatico - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Proloog Circiutum Hadriatico

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

27 April 2017 | Nederland, Klarenbeek

Zo, daar zijn wij weer!!
De volgende reis gaat eerdaags van start!!
Ditmaal doen we mee met de “Circiutum Hadriatico”
Deze rit wordt georganiseerd door de KAR, stichting Klassieke Automobiel Reizen.
Erg veel informatie kun je vinden op de website: http://klassiekeautomobielreizen.nl/
Er doen 50 equipes mee. Niet alleen Volvo’s.
Wat voor ons wel erg leuk is; er gaan 8 van de twaalf teams van de KIWI-TRAIL-2016 mee! Kortom; erg veel bekenden.
Wij zijn druk met de voorbereidingen, we komen door veel landen, waar we nog niets van weten. Dus wij zijn aan het inlezen over: Albanië; Montenegro; Kroatië: Slovenië.
Wij hebben een zeer gedetailleerd routeboek; routekaarten, ANWB boekjes, Tom Tom etc.
Wij zoeken nu zelf uit wat de leuke bezienswaardigheden zijn; helaas staat dat niet in het routeboek.
De tocht start in Salzburg op 6 mei. Op 7 mei gaan wij rijden.
Wij vertrekken 4 mei vanuit Klarenbeek en rijden dan naar Stuttgart. Die stad kennen wij nog niet; wij overnachten twee maal in City Hotel
Maar eerst moest er veel gesleuteld worden. In Nieuw Zeeland bleken veel zaken niet in orde bij onze trouw ouwe Daisy. Nu tijd om alles te repareren. Dus wat is er gebeurd de afgelopen twee maanden??
Grote beurt; trommels los; carburateurrevisie; benzinepomprevisie; de bel doet het weer.
Een nieuwe tropenradiator; nieuw alarmlichtrelais van Hella, niet van Freek! Ruitenwissermotor vervangen, wat een klus!! Benzineklepje gemonteerd; trekhaak verlengd met 8,0 cm i.v.m. doublelocksystem. En toen de lekkage tussen M40 bak en overdrive aangepakt. Gelukkig kon Henry mij hierbij helpen. Dit is niet in je eentje te doen. Eindelijk gelukt, alles weer monteren en toen: Nee hoor, de bak zat muurvast in z’n 4!! Dus alles er weer onderuit en in de bak bleek een palletje verschoven van de synchromesh. Teruggeduwd en Ja hoor!! Uren later bleek alles weer perfect te werken.
Nu nog één week te gaan. Alles inpakken, checken en goed achterlaten.
Volgend bericht: vanuit het buitenland!!
Groet, Magda en Jaap

• 27 April 2017 - 19:09

Anton:

Veel plezier en succes!

• 27 April 2017 - 20:03

John En Anneke:

Dag lieverds,

Heel veel plezier en succes in jullie nieuwe avontuur!
    Wij gaan ons Nederlands ophalen tussen 14 en 22 mei. Hopelijk kunnen we jullie volgen, ons internet laat in NL te wensen over.
    Desalniettemin nogmaals, goede reis!

Dikke kus van ons,

John❤Anneke

• 28 April 2017 - 10:28

Hans En Majohrie:

Wat een leuke rit wordt dat! We wensen jullie een zonnige rit en veel plezier met de "oude" bekenden. Wat zullen we weer veel te vertellen hebben. Na onze vakanties maar weer afspreken. Veel mooie kilometers gewenst en goed thuis komen.