Vijfde reisverslag North Coast 500 - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Vijfde reisverslag North Coast 500 - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Vijfde reisverslag North Coast 500

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

09 September 2019 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

Vijfde reisverslag NC500

Zo, wij hebben het volbracht: de North Coast 500 is volbracht. Wat een prachtige route!! We pakken de draad weer op op onze trouwdag, 3 september, in

Dornoch. Nadat wij verslag 4 verstuurd hadden vanuit Eaglehotel gingen we heerlijk chique dineren bij Luigi. Een Italiaans restaurant. Heerlijk was het inderdaad. Goede bediening en Luigi in korte broek; echt geen Italiaan!!

Woensdag verder zuid. We bezochten destilleerderij “Singleton” bij Glen Ord. Korte rondleiding, lekkere whisky. Langs Inverness gereden op zoek naar Clava Cairns. Niet kunnen vinden. Camping Cullodon Moors bood onderdak. Donderdag verder naar Elgin want daar was een klein automuseum. Veel Jaguars maar het leukste was een video van een trapkarrace van kleintjes. Hoe verzin je het!!

Door naar Aberdeen. Nog nooit geweest. Prachtige statige stad met mooie oude gebouwen, geen oude zooi, maar heel strak. Leuk druk en gezellig. Midden n de stad een graveyard waar mensen tot rust komen; prachtig. Door naar Deesite holliday campsite. Prima rustige plek. Voor het eerst weer buiten gezeten na toch wel veel regen.

Vrijdag naar Dundee, niet naar Perth. Even koffie bij Newport on Tay. Heel fijn als je kan inparkeren in een stijl straatje met maar 6 meter ruimte. Om Edinburgh heen gereden. Hier zijn we al twee keer geweest. Camping zoeken viel niet mee. De camping van de TomTom bracht ons op een karrenspoor in the middle of nowhere. Maar bij de derde camping was het goed. The Boe Rigg. Heel primitief maar wel met restaurant. Vlak bij Bellingham. Zaterdagochtend heerlijk scrambled eggs gegeten daar. Na vertrek echt bizarre weg gereden: het ging stijl omhoog en weer stijl omlaag. Echt een achtbaan en dat met hoge snelheid en een weg van amper vier meter breed; de Efteling is er niets bij!! Toen naar York. Bizarre stad. Heel druk. Heel veel verklede mensen. Wat er precies aan de hand was weten wij nu nog niet. Wel erg gezellig. Mooie oude stad. Het verkeer zat muurvast. Toen door naar het Zuiden. Wij rijden langs de Oostkust. Bij Hull over grote hangbrug. Camping gevonden bij Grimsby. Een paardenfarm. We stonden langs het hek waar ze rondliepen. Geen campingbaas te bekennen. Zowaar een zonnetje. Op zondag reden we weer mooi verder.via Louth en Boston. Om 12.00u waren wij in King’s Lynn. Alweer een verrassend mooie oude havenstad. Erg veel reuring. Op het markt plein tal van optredens van prinsessen en bat en Spider-Man. We lunchten alweer Italiaans. Laatste boodschappen doen bij de Lidl. Zie je overal. 80km verder in Norwich een chique camping met plek in de zon. Eindelijk goede WiFi in de tent. Goed geslapen, vandaag laatste dag hier, morgen om 9.00 de boot op in Harwich!!

• 09 September 2019 - 22:40

Paul: