Wij hebben de zuidelijkste stad der aarde bereikt! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Wij hebben de zuidelijkste stad der aarde bereikt! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Wij hebben de zuidelijkste stad der aarde bereikt!

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

17 December 2011 | Chili, Puerto Natales

‘Hola Amigo’s.

Wat een avonturen. Helaas werkt internet hier buitengewoon slecht. Er is wel verbinding maar internet is constant overbelast. Vandaag rustdag in Ushiaia. Varen in het Beagle kanaal en dan een middagje sleutelen want er rammelt wel erg veel daar onder de auto. Deze houdt zich prima. Helaas stond een betonnen bloembak in de weg toen we achteruitstaken dus flinke deuk achterin. Maar goed we pakken de draad op toen we wegreden uit Buenos Aires. Een pittige tocht, uiteindelijk meer dan 1000km gereden deze dag. Kennis gemaakt met de uitgestrekte pampa’s van Argentinië. Je kunt je niet voorstellen hoe dat is: kaarsrechte wegen, vlakke velden links en rechts, nauwelijks verkeer, heerlijk zonnetje en snorrende motor. Alleen stoppen om te tanken. Wij hebben 60 liter reserve bij ons en dat moeten wij regelmatig inzetten. Laat in Viedma aangekomen; eten en naar bed. De volgende dag maar 570km en dus tijd om even naar schiereiland te gaan. Strandje terrasje en lang onverharde wegen om groot zoutmeer te zien. Kortom rustige dag. Dan rijdag drie met uitstapje naar versteend bos. prachtige zandweg ernaartoe echt de bergen in. Daar lagen ze dan; hout van steen. Weer laat in hotel.
De volgende dag van Puerto Madryn naar Commodoro uitstapje naar Punta del Tombo om pinguïns te zien; wat was dat mooi!! Duizenden en duizenden, allemaal op hun eigen plekje. Daar kwam nog groep Lamas doorheen denderen en dat maakte dit beeld volledig. Schitterend. Weer laat thuis, we konden mooi doorrijden over alweer kaarsrechte wegen.
Toen naar Rio Gallegos gewoon kilometers maken. De overdrive deed het niet meer, de kilometerteller allang niet meer; geen benzinemeter, maar dan blijf je wel rijden. Toch blijft het rijden in dit landschap prachtig. Toen dag vijf op rij naar Ushiaia, het zuidelijkste punt. We gingen twee keer de grens over, Chili in, Chili uit. Dat ging redelijk vlot; 5 loketten aflopen en heel veel stempels. Je krijgt een stempelkaart mee en als die vol is mag je de grens over. In Chili meer dan 100km onverhard. En maar hobbelen en veel heel veel stof. Onze mooie coolpix camarea is zo aan zijn eind gekomen. Helaas. Het werd kouder; meer grote gaten in de weg ;bergen met eeuwige sneeuw doemden op en om 20.00h reden we Ushaia binnen. Mooi hotel.
Vanmorgen, 15 december, prachtige vaartocht gemaakt op Beagle kanaal. Heel helder zicht; we konden alle bergen om ons heen zien liggen. Fantastisch. Nu sleutelen, want morgen zeer zware tocht van 780km dus om 5.00h weg.
Wij houden jullie op de hoogte, kijk vooral naar www.team83.nl; die hebben wel vaak verbinding!!
Magda en Jaap

• 17 December 2011 - 00:24

Paul Hufman:

Succes ! De bakken blijven iedere keer opspelen .... jammer van de camera.
    Beetje weer ?
    Alle goeds !

• 17 December 2011 - 13:26

Charles:

Goed werk, amigos !
    Wat een land. Heb gehoord dat je daar ook met een zeiltje opje auto of fiets kunt voortbewegen, door de harde wind. Misschien ander seizoen...
    Hennig an !
    XXX, Charles

• 17 December 2011 - 17:39

Peter Van Eijk:

Fantastisch te lezen wat jullie allemaal meemaken. M'n bloed begint te borrelen van avontuurszin om ook weer 's op stap te gaan in zulke mooie streken. Fijn dat jullie Daisy jullie trouw blijft.

• 17 December 2011 - 19:38

Harry Dieker:

Hola Jaap en Magda,

Wat een avontuur! Nu maar hopen dat de auto het vol houdt.
    Veel plezier en pas goed op jullie zelf.
    Groetjes,
    Harry

• 18 December 2011 - 20:59

Janneke Jacobs:

Wat hebben jullie al een hoop gezien en wat een mooie foto's! Dan te bedenken dat jullie nu nog helemaal van zuid naar noord Zuid Amerika gaan. Een hele goede reis verder en hopen dat het bij dat deukje en de kapotte metertjes blijft. Zolang je maar kan blijven rijden.