Alle deadlines gehaald.... - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Alle deadlines gehaald.... - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Alle deadlines gehaald....

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

30 Juni 2011 | Nederland, Klarenbeek

lieve familie, vrienden, collega''s en zo

Jawel, na vele maanden noeste arbeid, veel hulp, doorzettingsvermogen en optimisme was het moment daar: zaterdag 25 juni de technische keuring voor de ultieme reis: Sapa Pana, onze tocht door Zuid Amerika.
De week ervoor de APK keurig door Gerhard Nijenhuis, van de Hazenberg te Brummen. Na enige afstelhulp van Bertus Hissink voor de voor mij nog onbekende HIF carburateurs. Daisy moest perfect op LPG lopen en zowaar dat lukte. Bedankt heren voor al deze moeite, prettig dat zij mee gaan als team 37.
Daarne ontschorsen, want Daisy was vanaf februari 2006 geschorst na die vreselijke klap.
Toen de taxatie, die erg gunstig uitviel. Vervolgens op zaterdag 25 juni in de stromende regen naar Volvo Beesd waar de keuring was. Die verliep buitengewoon soepel. Ronald Glen weet tenslotte hoe Volvo''s en hun berijders inelkaar zitten. Er zat nog een nooduitlaat op; tijdens het rijden is het 92 deciBel in de auto. Er zit nog geen interieur in, maar dat zijn de volgende stappen. Ook alle administratie van Sapa Pana Travel afgehandeld en de laatste bijverzekeringen afgesloten. Ook werd het routeboek uitgedeeld; meer dan 1000 pagina''s met volledige kaarten en beschrijvingen van onze tocht; nu al een genot om in te lezen.
Nu nog een paar daagjes naar school; veel verhuur van Aanstaande in de weekenden.
En dan moet Daisy klaar zijn de 23e juli voor een oefentochtje van 5000km de Pyreneen in. Op 22 augustus begint weer de volgende cursus; eind september de auto''s op de boot en dan is het wachten op het vertrek naar Buenos Aires.
Ons volgende bericht zal vanuit Spanje komen. Ook zo benieuwd hoe dat zal gaan???

Wij groeten U.......jullie!!!!

Jaap en Magda
team 55
Volvoclassics-Panamericana

• 30 Juni 2011 - 14:36

Carla:

Hallo Magda en Jaap,

GEFELICITEERD!!! Wat een gave auto. Natuurlijk zullen we Daisy, en jullie, volgen. De tijd zal nu sneller gaan, voordat je het weet is het december.

Groet, Carla