Daisy staat op de kade in Antwerpen!! - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Daisy staat op de kade in Antwerpen!! - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Daisy staat op de kade in Antwerpen!!

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

22 Oktober 2011 | Nederland, Klarenbeek

Wat is er weer veel gebeurd!!
Na de testrit naar Spanje moest er weer veel gesleuteld worden. Motor en bak plus overdrive er weer uit. De lekkage van de motor kwam door beschadiging op de krukas achterop de motor. Via Toncar kreeg ik een "Speedy Sleeve" om dit te repareren. zie foto's. Hierna geen druppel olie meer verbruikt. De versnellingsbak en overdrive gingen naar revisiebedrijf waar de problemen terug te brengen waren naar slechte communicatie. Kortom: de revisie was niet uitgevoerd. Dit nu weer snel en vakkundig gedaan en een week later kon alles weer teruggeplaatst worden. Mede met hulp van Remco, die hier nu op kamers is in verband met zijn pilotenopleiding in Teuge.
Ondertussen ook Magda aan de Persol zonnebril, multifocaal enz. Ook hier weer een bijdrage van de Brilshop in Zutphen. Dus nu rijden wij met mooie stickers op de Duett door vele landen. Als je ooit een nieuwe bril nodig hebt; Ga naar de Brilshop in Zutphen en je wordt geweldig en vakkundig geholpen!!
Daarna nog twee dagen naar Toncar om de laatste aanpassingen te laten uitvoeren te weten: terugbouw naar enkele Stromberg carburateur. Beschermplaat onder de auto. lampenbar en... open dakje erin. Hierna kwam de "oude hemel" er weer in. Toen kwam de golfclinic van team 37 om de stichting HoPe te sponsoren. Een zeer geslaagde en gezellige dag. Gerhard en Bertus bedankt!! Deze gehele tocht staat in het teken van deze stichting. Elk team probeert geld bijeen te sprokkelen voor deze ultieme tocht. De stichting HoPe ontwikkelt en realiseert schooltjes voor de plaatselijke bevolking van Peru op onherbergzamen plekken. Deze scholen worden door de Peruanen zelf neergezet. Wij gaan het zien! Ondertussen gingen onze voorbereidingen gewoon door: Het routeboek doorwerken, de medicaties en vaccinaties regelen, internationaal rijbewijs, paklijsten maken. Beginnen met inpakken en klaarleggen van reserveonderdelen, gereedschap, kleding, tent slaapzakken, papierwerk en zo.
Daarna de auto aangepast met houten interieur zoals opbergvakken; plaats voor 4 jerrycans brandstof en twee reservewielen.Veel haken en ogen.
Toen kwam Guido nog dagje helpen om de hele LPG tank te verwijderen. trekhaak eraf en erop ..ook weer veel werk. Bleek nog haasten om alles in te laden en vrijdag 21 oktober was het zover; we reden naar Antwerpen en daar staat Daisy dan op de kade.
Wij gaan deze reis maken in een klein groepsverband van drie teams. (Het totaal aantal deelnemers staat nu op 84). Wij werken samen met team 29, Hans en Majorhie Wierbosch en team 57, Fred en Lieset Peen. Na het wegbrengen nog even bijelkaar geweest in Plaasj Kaffee en met z'n zessen erg veel plezier gehad. Waren wij luidruchtig?
Dit was het laatste technische reisverslag. (he he eindelijk) Wij zijn een beetje (ape)trots op deze auto die 15 maanden geleden nog bestond uit drie wrakken!!
Het volgende verslag zal na 7 december zijn vanuit Buenos Aires. Zijn jullie ook zo benieuwd naar dat moment??
Nog even de laatste updates van sites:
Panamericana: www.volvoclassics-panamericana.nl
Stichting HoPe: www.stichtingHope.org
Topgarage: www.Toncar.nl
KlasseOpticien: www.debrilshop.nl
Jaguar??? www.Aanstaande.nl
Heel veel dank voor alle steun en belangstelling voor deze voorbereiding op onze Grote Reis: Sapa Pana
Magda en Jaap

• 22 Oktober 2011 - 15:09

Carla:

Wat een gave foto's! Daisy én jullie staan er goed op!
    Op de foto met het open dak, heeft daar niet alleen de auto een gat in z'n dak?
    Kunnen we jullie ook deze keer uitzwaaien?

Groet,

Carla

• 22 Oktober 2011 - 16:14

Marjolein:

He Magda en Jaap,

Mijn ouders (F&L) luidruchtig? Nee toch?! Kan het me haast niet voorstellen ;)!
    Alvast heel erg veel plezier gewenst.

Groetjes

• 22 Oktober 2011 - 16:49

Gerhard Nijenhuis:

Heb nog een paar foto's op facebook geplaatst

Groetjes

Gerhard

• 22 Oktober 2011 - 19:57

Cas:

veel succes en veel plezier gewenst met ongetwijfeld zware beproevingen.Hou jezelf en de auto heel.