Daisy testen in Spanje - Reisverslag uit O Grove, Spanje van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Daisy testen in Spanje - Reisverslag uit O Grove, Spanje van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Daisy testen in Spanje

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

04 Augustus 2011 | Spanje, O Grove

"Never à dull moment" was onze lijfspreukk, maar we verlangen nu naar sleur. Na vlotte tocht door Frankrijk, LPG is geen probleem, in de regen door de Pyreneëen. In Spanje schijnt de zon! Achterwiel liep aan, maar dat was snel opgelost. Hellingen van 20% waren geen probleem. Wegligging fantastisch. Lekker eten overal en ons nieuwe tentje bevalt prima. Weer ouderwets kamperen! We bezochten onderweg drie grote steden: Pamplona (stieren dor de straten), Bilbao (fantastisch dat Gúgenheim museum), Vitoria (verassend mooie oude stad met moderne invloeden). Inmiddels remtrommels weer vastgezet en dat scheelt een hoopgeluidjes. toen woensdag een grote testrit naar de westkust. We willen nog naar Santiago. Deze dag 700km gereden, maar de laatste 100km ging datniet goed meer. De nieuwe overdrive begon over te slaan en het toerental sloeg steeds omhoog en omlaag. Van alles aan de koeling gedaan, maar dat helpt slechts een beetje. Met zweet en peentjes de kust gehaald. Nu even op camping. Hoe erg deze kwaal is weten we nunog niet. Vandaag (4 augustus) testrit gemaakt en dat ging redelijk. Nu proberen weer thuis te komen. Geen overdrive en heel rustig rijden! Het blijft spannend. Ondertussen blijven we genieten en van elkaar houden! O, Ja mijn trouwe IPhone werd ook nog gestolen. ...Hoe. Kan dat toch!?? Dus bellen naar Magda!

En dit is nog niets vergeleken met wat ons te wachten staat in Zuid Amerika!!

Dias....Magda en Jaap

• 04 Augustus 2011 - 19:38

Henry En Marja:

Hoi Jaap en Magda,

blijft leuk om te lezen, zo'n reisverslag. Wat zou een vakantie zijn zonder een beetje ellende. De overdrive heeft waarschijnlijk een electrisch probleem in/naar de solenoid.Wat je omschrijft is hetzelfde als wij hadden vanaf Ulan Bator...maar ook dan kom je thuis is gebleken dus maak je geen zorgen.Hartelijke groet en goede reis

• 05 Augustus 2011 - 07:02

Gerhard Nijenhuis:

Hallo Jaap en Magda

Fantastisch toch dat jullie Daisy zo kunnen testen en ja we kijken altijd wel even mee en lezen jullie reisverslagen, ach en als het alleen bij de overdrive blijft tijd zat om te verhelpen.
    groeten uit Brummen Team37

• 05 Augustus 2011 - 19:21

Hufmannen.:

het valt inderdaad allemaal reuze mee: jaloers zijn we..

Groeten en veel plezier!

• 05 Augustus 2011 - 20:41

Cas Van Dijk:

Komt allemaal goed Jaap.Als de buitenkant er maar mooi uit blijft zien en zo'n IPhone kwijtraken geeft alleen maar rust. Hier in Holland nog wat sleutelen en jullie zijn er klaar voor.Er gaan altijd nog vliegtuigen en boten de grote plas over.Toi,toi.

• 09 Augustus 2011 - 20:13

Ester:

hm, klinkt veelbelovend, maar gelukkig houden jullie van elkaar.

groetjes, Ester

• 12 Augustus 2011 - 18:34

De Jasjes:

En? Hoe is het nu? Toch met Daisy thuisgekomen? Had ze gewoon ff geen zin? Wij zijn weer thuis na een prachtige tocht door Wales. Met...goed weer! Tot gauw.

• 14 Augustus 2011 - 15:30

Gees:

Wat een avonturen hebben jullie achter de rug. Hoe is het verder gegaan met de auto? jullie zijn wel goed thuisgekomen of ben je nog onderweg?
    zijn jullie nog in de kerk in Santiago geweest? Hebben jullie dan ook dat grote wierookvat gezien? Heel indrukwekkend.
    Wat een gedoe dat je iphone gestolen is, maar gelukkig waren het niet de wielen o.i.d.
    veel liefs van Jan en Gees