Wij hebben het gehaald naar huis - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Wij hebben het gehaald naar huis - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Wij hebben het gehaald naar huis

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

20 Augustus 2011 | Nederland, Klarenbeek

Ja Ja we zijn weer thuis, Nu een verslag op een normale laptop en nu ook enkele foto's. Want ook onze laptop begaf het onderweg.
Na de ellende met de overdrive reden we naar Santiago de Compostella. En Ja hoor, daar kwamen alle bedevaartgangers aanzetten. lopend of met de fiets...petje af. De kathedraal was indrukwekkend. Natuurlijk was het enorme wierrookvat het meest interessant. Toen naar Leon; ook een hele mooie stad met oude straatjes en mooie huizen.
Toen weer terug naar de kust waar we op schitterende Charme camping aan de oceaan zaten. Hierna naar het mondaine San Sebastian. een hotel vinden ging uiterst moeizaam, maar is uiteindelijk gelukt. Wat een indrukwekkende ouderwetse schoonheid. En heerlijk pinxos gegeten!! volle stranden; blauwe zee. We gingen met oude funiculaire naar de top en hadden mooi uitzicht op de baai. Toen tijd om Spanje te verlaten. We reden richting Bordeaux, alle campings vol dus vrij kamperen.Toen naar John en Anneke die onder le Mans wonen. Daar genoten van het franse leven..lekker eten en drinken. Tot slot richting Nederland met af en toe regen. Tussenstop in Kruiningen en 14 augustus waren we weer thuis. De auto hield zich nu goed. (zonder overdrive) Het verbruik valt tegen. De cijfers: 5654km gereden. 29 keer getankt; 781 liter brandstof. In Spanje geen LPG. benzine kost € 1,30
totaalverbruik 1 op 7,24. onacceptabel.6,5 liter motorolie gelekt.
Dus er moet weer gesleuteld worden. de motor is er weer uit; de bak en overdrive weer naar revisiebedrijf. Andere carburatie, terug naar Stromberg. Ander stuurhuis erin. En dan moet Daisy het weer aankunnen.
Maar al met al hebben wij een fantastische vakantie gehad. We hebben Spanje omarmd..heerlijk land.
Nu op naar Zuid Amerika....

Jaap en Magda

• 20 Augustus 2011 - 12:53

Carla:

Welkom thuis! Het was weer spannend om jullie te volgen. Succes met het herstel van Daisy.