De tijd gaat dringen!! - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu De tijd gaat dringen!! - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

De tijd gaat dringen!!

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

30 Oktober 2010 | Nederland, Klarenbeek

De herfst kondigt zich aan. Het wordt guur en mooi buiten. De race tegen de klok is gewonnen: de Duett, de Volvo, is op tijd van het spit gehaald; op het chassis gemonteerd en staat nu droog binnen. Nu het verdere werk, maar dat is nu niet zo afhankelijk meer van het weer.
De bodem lassen was nog niet zo eenvoudig en vroeg meer tijd en aandacht dan dat wij gedacht hebben. Vooral augustus was te nat om buiten te kunnen werken. Er moet nog veel gebeuren. Vooral de raamparijen erin zetten is een hele klus. De tunnelbak verbreden voor de overdrive vraagt aandacht. Ook het enigszins toonbaar maken van de carosserie is nu de prioriteit.Dan moet de motor er in en alle bedrading moet zijn weg vinden. De auto moet in juni naar de keuring.....Ja Ja.
Dan de andere bezigheden: we moeten nog spaans leren. Boeken lezen over deze schitterende landen. Contact leggen met mede reizigers. Fred en Lieset Peen gaan weer mee en daar hebben we laatst mee afgesproken. We kijken op dezelfde manier tegen deze tocht aan. Dat is een hele steun. Wij hebben inmiddels equipenummer 55 aangevraagd. Jawel Heeren!!
Wat ook heel spannend is om te volgen is de Amazone die op dit moment de tocht in Zuid Amerika voorrijdt. Dit gaat niet al te best. Deze ene auto is al drie keer gestrand. Moet je nagaan hoe dat straks zal gaan met 96 Volvo's. Jullie kunnen deze ervaringen lezen op de volgende blog:
Inmiddels zijn op onze website,met de foto's van ons trouwen, meer foto's te zien over de restauratie van onze Volvo, Daisy. Onze website: www.magdaenjaap.nl

Nou dat was het dan weer voorlopig; we houden jullie op de hoogte!! Magda en Jaap

• 30 Oktober 2010 - 17:48

Peter Van Eijk:

Wat een voorbereidingen ! En wat een klus om die auto rijklaar voor deze trip te maken. Ik kijk uit naar de verslagen van jullie trip !

• 31 Oktober 2010 - 11:38

Carla:

Brrrr, je zou er bijna zin in krijgen. Geweldig hoe jullie dit toch weer doen. En...zo heb je toch maar mooi weer lange voorpret. Succes verder.
    Hasta luego.

• 01 November 2010 - 09:43

Frans Den Berger:

Als je nog hulp nodig hebt ten aanzien van de linkerzijde van de auto.
    Je kunt me altijd mailen.

Ik heb twee linker handen.

• 30 December 2010 - 22:00

Dominique,:

Mochten jullie in financiele moeilijkheden komen, verleg de route dan naar Venezuela.
    Benzine à 3 cent per liter.

• 01 Januari 2011 - 22:27

Marcel En Carla:

Wij kijken net naar de start van Dakar! Kunnen we al een beetje jullie voorpret delen. Zij rijden van Argentinié naar Chili. Maar dan wel door woestijn en "niet" wegen.

Wij wensen jullie: Een goed voorbereidend en voorpret jaar!