Dit jaar 2011 gaat het gebeuren!!!!! - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu Dit jaar 2011 gaat het gebeuren!!!!! - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Jaap en Magda de Wijs Snijders - WaarBenJij.nu

Dit jaar 2011 gaat het gebeuren!!!!!

Door: Jaap en Magda

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Magda

30 Januari 2011 | Nederland, Klarenbeek

Lieve familie en vrienden,

Hierbij een volgend reisverslag van onze ultieme tocht, die we door Zuid Amerika gaan maken rond Kerst 2011. Ik heb adressen toegevoegd; misschien wel te veel, maar dan meld je je gewoon af. Veel interessante websites en details vind je in de vorige twee reisverslagen.
Hoe is de stand van zaken nu? Wel "ït geat oan" zoals de Friezen zeggen. We hebben een deelnemerslijst; nu staan daar 93 equipes op plus 6 ondersteunende teams. Wij zijn team 55.... mooi hè?
We hebben twee bijeenkomsten gehad van Sapa Pana Travel; de reisorganisatie die ons begeleid. Zij reden in het najaar deze tocht voor met een Amazone, maar dat ging niet al te best. Met een dwarse drijfstang in je motorblok kom je niet ver. Maar goed alles werd weer gerepareerd en de auto is weer terug, zie foto.
Ondertussen werd er in Klarenbeek hard gewerkt; in de kerstvakantie hebben Guido en Jaap de raampartijen erin gezet. Een hele klus. Natuurlijk was er tijd voor familie en... Jaap werd 60 jaar! Marijn en Wietse gingen een maand naar Argentinie en genoten van dat mooie land en natuurlijk Buenos Aires, waar we nu veel goede tips van hebben. Verder begon de school weer en werd er verder gesleuteld. Van Anton, mijn trouwe garagist van de firma Toncar, kreeg ik een goede B20 motor. Deze helemaal uitelkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Deze staat nu klaar en op 2 februari gaan Guido en ik deze erin 'lepelen'.
Verder gaan wij een beetje spaans leren; we hebben geboekt voor Sevilla in de meivakantie ook voor dat spaanse gevoel.
Echt iets om naar uit te zien.

Wij houden jullie op de hoogte ....
(Wij gaan tot 4000m)

Magda en Jaap

• 30 Januari 2011 - 10:01

Iris:

Hoi Magda en Jaap, dat wordt weer een geweldige reis! Wat een leuke foto's hebben jullie erbij staan. Gaaf gaaf gaaf. Liefs, Iris

• 01 Februari 2011 - 13:01

Cootje:

Ha Magda & jaap, hartstikke leuk dat jullie me toegevoegd hebben.
    Zeer indrukwekkend, die foto's van de restauratie van dat barrel (gronings?).
    Die BoliviaHighway lijkt mij echt het hoogtepunt worden?!
    Met teamnr. 55 komt alles goed (= mijn geboortejaar)
    Sterkte met de voorbereidingen.
    Liefs, Cootje

• 03 Februari 2011 - 16:18

Paul:

Ha Magda en Jaap
    Ziet er geweldig uit! Leuk om jullie te volgen. Maar dan bij voorkeur niet vanuit mijn kantoor emailadres (ik heb mij afgemeld) maar wel vanuit mijn priveadres. Jaap, wil je dat toevoegen.
    Veel succes met de voorbereidingen.
    Gr. Paul